Benvolgudes famílies a 5è
teníem previst fer entre altres
aquestes activitats per als propers dies. Us demanem que si és possible
es facin durant els dies que no vindran a l’escola.
Ho han de fer a poc a poc i
sempre que sigui possible.
Us quedem molt agraïdes per
la vostra col·laboració.
Si teniu algun dubte escriviu al classroom ( a la matèria sobre la que voleu preguntar). No us preocupeu els que no podeu accedir feu el que pugueu, ja ho solucionarem a classe. Grups A i B.
Anirem responen quan ens sigui possible.
Hola nens i nenes
de 5è A i B:
Les tutores us
demanem que feu les següents activitats, es tracta de que ho feu de manera que
seguiu una rutina, com si fossiu a l’aula:
TASCA SETMANAL
CATALÂ
Fes un escrit de
cinc línies, cada dia, explicant el que fas durant el dia. Repassa les faltes,
i no repeteixis idees, has de parlar de:
Què penses fer
durant el dia, quines coses et van agradar més de les que vas fer ahir,
que trobes a faltar, recordar perquè ens hem de quedar a casa…
Quan acabis has de
fer una comprensió lectora (una cada dia). Recorda que has de llegir amb molta
atenció i tantes vegades com faci falta per entendre el que et pregunta.
1.
Lectura de la pàg:
64 i 65 del llibre de català quan acabis fes els exercicis 28, 29 i 30 de la
pàg. 90 del quadern.
2.
De la lectura
anterior de la pàgs 64 i 65 fer els exercicis 32 de la pàg 91 i exer 33 de la
pàg. 92 del quadern.
3.
Fer la lectura i
els exercicis de la pàg 93 del quadern.
4.
Fer la lectura de
les pàgines 73 i 74 del llibre i fer els exercicis de la pàgina 98, 99 i 100
del quadern.
5.
De la lectura de
les pàg 73 i 74 fer els exercicis de la pàgina 99.
CASTELLANO
Has de
escribir un cuento en la libreta, con cinco personajes, uno de ellos no ha de
ser real (sirena, duende, fantasma, ogro...). Has de hacer un poco cada día.
Recuerda que antes has de hacer un borrador y finalmente hacer una buena
presentación del escrito.
El cuento ha
de tener la finalidad de explicar cómo trabajar en equipo para ayudar a un
amigo/a.
Recuerda que
puedes consultar la tipología del cuento en el tema 2 del libro. Sigue la pauta
de la pàgina 25, ejercicio 6 y 7.
ANÁLISIS DE ORACIONES: (copia las oraciones en la libreta)
Analiza sintácticamente las siguientes oraciones (como
en el ejemplo) SN -sintagma nominal SV- sintagma verbal
En color rojo señala
el núcleo del sujeto y en verde el del predicado (si no tienes esos colores
utiliza otros)
Los libros fueron leídos por toda la
clase.
Sujeto o SN predicado o SV
1. Los niños van alegres a la escuela.
2. El libro resultó interesante.
3. El discurso fue leído por el
presidente en el Parlamento.
4. Los doctores operaron a sus
pacientes.
5. El policía fue muy listo.
6. Encontramos rota la ventana de tu
casa.
7. Escuchó atento las indicaciones
antes del examen.
8. Expulsaron a todos los maleducados
de la sala de baile.
9. A sus sobrinos, les compraron
caramelos.
Medi Social:
Busca informació
sobre què són “les colles de diables” i si pots també informació de la colla de
Diables de Tordera. Fes una mica cada dia.
Recull la
informació en un full escrit a la llibreta de medi social, de 12 línies, molt
ben presentat, has de fer primer un esborrany també a la llibreta.
Si voleu podeu fer
un dibuix.
Al final de la
setmana passeu el treball a un document word i afegiu alguna foto (sempre
explicant que representa a peu de foto).
MATEMÀTIQUES
Treballem els
polígons i iniciem el tema 6. Llegeix molt bé la pàgina d’inici del tema:
1r dia : llegeix Espai i forma: Línies poligonals i
polígons i fes els exercicis 5 i 6.
2n dia: llegeix Tipus de polígons i
fes els exercicis 7 i 8.
3r dia: llegeix Els polígons regulars i fes l’exercici
9.
4t dia: llegeix Tipus de triangles i
fes els exercicis 10 i 11.
5è dia: llegeix Resolució de
problemes: Taller de problemes i fes els
exercicis 33, 34 i 35.
MÚSICA: Per fer aquesta estada a casa més amena compteu amb la música, hi ha de tota mena i us pot fer passar una bona estona en família tot cantant i ballant.
Durant aquests dies treballarem el BODY PERCUSSION (utilitzarem els sons que pot produir el nostre cos per afegir percussió a una cançó).
Mireu aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch? v=Guc4Jk9lKYo Són en Santi i la Mariona, és una passada! Ens faria falta moltes classes per poder fer una cosa semblant però així teniu un bon exemple del que és.
Nosaltres començarem per seguir aquest vídeo https://www.youtube.com/watch? v=uOuLi0avCwU, fixeu-vos que al principi hi ha una llegenda de les diferents accions que haureu de fer per produir percussió utilitzant l'instrument del vostre cos! Assageu molt a casa,a la tornada ho farem tots plegats a l'aula.
Esperem que tots i totes tingueu molta paciència i que aquestes feines us
ajudin a estar entretinguts/des una estona.
Ens retrobem al blog el proper dilluns, una forta abraçada i petons a tots
i totes.
Isabel i Maria
Moltes Gràcies
ResponEliminaHola maria la elsa no te el llibre de catala al cole no hi ha ningu per poder anar a buscarlo o com ho podem fer
ResponElimina