16 de març 2020

TASCA SETMANAL


Benvolgudes famílies a 5è teníem previst fer  entre altres  aquestes activitats per als propers dies. Us demanem que si és possible es facin durant els dies que no vindran a l’escola. 
Ho han de fer a poc a poc i sempre que sigui possible.
Us quedem molt agraïdes per la vostra col·laboració.


Si teniu algun dubte escriviu al classroom ( a la matèria sobre la que voleu preguntar).  No us preocupeu els que no podeu accedir feu el que pugueu, ja ho solucionarem a classe. Grups A  i B. 
Anirem responen quan ens sigui possible.

Hola nens i nenes de 5è A i B:
Les tutores us demanem que feu les següents activitats, es tracta de que ho feu de manera que seguiu una rutina, com si fossiu a l’aula:

TASCA SETMANAL


CATALÂ
Fes un escrit de cinc línies, cada dia, explicant el que fas durant el dia. Repassa les faltes, i no repeteixis idees, has de parlar de:
Què penses fer durant el dia, quines coses et van agradar  més de les que vas fer ahir, que trobes a faltar, recordar perquè ens hem de quedar a casa…
Quan acabis has de fer una comprensió lectora (una cada dia). Recorda que has de llegir amb molta atenció i tantes vegades com faci falta per entendre el que et pregunta.
1.  Lectura de la pàg: 64 i 65 del llibre de català quan acabis fes els exercicis 28, 29 i 30 de la pàg. 90 del quadern.
2.  De la lectura anterior de la pàgs 64 i 65 fer els exercicis 32 de la pàg 91 i exer 33 de la pàg. 92 del quadern.
3.  Fer la lectura i els exercicis de la pàg 93 del quadern.
4.  Fer la lectura de les pàgines 73 i 74 del llibre i fer els exercicis de la pàgina 98, 99 i 100 del quadern.
5.  De la lectura de les pàg 73 i 74 fer els exercicis de la pàgina 99.

CASTELLANO
Has de escribir un cuento en la libreta, con cinco personajes, uno de ellos no ha de ser real (sirena, duende, fantasma, ogro...). Has de hacer un poco cada día. Recuerda que antes has de hacer un borrador y finalmente hacer una buena presentación del escrito.
El cuento ha de tener la finalidad de explicar cómo trabajar en equipo para ayudar a un amigo/a.
Recuerda que puedes consultar la tipología del cuento en el tema 2 del libro. Sigue la pauta de la pàgina 25, ejercicio 6 y 7.

ANÁLISIS DE ORACIONES: (copia las oraciones en la libreta)
Analiza  sintácticamente las siguientes oraciones (como en el ejemplo)  SN -sintagma nominal       SV- sintagma verbal
En color rojo señala el núcleo del sujeto y en verde el del predicado (si no tienes esos colores utiliza otros)
Los libros                          fueron leídos por toda la clase.
 Sujeto o SN                        predicado o SV       
1. Los niños van alegres a la escuela.
2. El libro resultó interesante.
3. El discurso fue leído por el presidente en el Parlamento.
4. Los doctores operaron a sus pacientes.
5. El policía fue muy listo.
6. Encontramos rota la ventana de tu casa.
7. Escuchó atento las indicaciones antes del examen.
8. Expulsaron a todos los maleducados de la sala de baile.
9. A sus sobrinos, les compraron caramelos.

Medi Social: 
Busca informació sobre què són “les colles de diables” i si pots també informació de la colla de Diables de Tordera. Fes una mica cada dia. 
Recull la informació en un full escrit a la llibreta de medi social, de 12 línies, molt ben presentat, has de fer primer un esborrany també a la llibreta.
Si voleu podeu fer un dibuix.
Al final de la setmana passeu el treball a un document word i afegiu alguna foto (sempre explicant que representa a peu de foto).

MATEMÀTIQUES
Treballem els polígons i iniciem el tema 6. Llegeix molt bé la pàgina d’inici del tema:
1r dia : llegeix  Espai i forma: Línies poligonals i polígons i fes els exercicis 5 i 6.
2n dia: llegeix   Tipus de polígons i fes els exercicis  7 i 8.
3r dia: llegeix   Els polígons regulars i fes l’exercici 9.
4t dia: llegeix  Tipus de triangles i fes els exercicis 10 i 11.
5è dia: llegeix Resolució de problemes: Taller de problemes  i fes els exercicis 33, 34 i 35.



MÚSICA: Per fer aquesta estada a casa més amena compteu amb la música, hi ha de tota mena i us pot fer passar una bona estona en família tot cantant i ballant.
Durant aquests dies treballarem el BODY PERCUSSION (utilitzarem els sons que pot produir el nostre cos per afegir percussió a una cançó).

Mireu aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=Guc4Jk9lKYo Són en Santi i la Mariona, és una passada! Ens faria falta moltes classes per poder fer una cosa semblant però així teniu un bon exemple del que és.


Nosaltres començarem per seguir aquest vídeo https://www.youtube.com/watch?v=uOuLi0avCwU, fixeu-vos que al principi hi ha una llegenda de les diferents accions que haureu de fer per produir percussió utilitzant l'instrument del vostre cos! Assageu molt a casa,a la tornada ho farem tots plegats a l'aula.


Esperem que tots i totes tingueu molta paciència i que aquestes feines us ajudin a estar entretinguts/des una estona. 
Ens retrobem al blog el proper dilluns, una forta abraçada i petons a tots i totes.
Isabel i Maria







2 comentaris:

  1. Moltes Gràcies

    ResponElimina
  2. Hola maria la elsa no te el llibre de catala al cole no hi ha ningu per poder anar a buscarlo o com ho podem fer

    ResponElimina